Ebola och Christmas plans

Mmmm men jag kanske är arbetslös om en vecka. Fast jag oroar mig inte så mycket över det...det finns folk som kan fixa. Lite mer oroande är att det är ebola edidemi i landet, och det är extremt smittsamt! Det är ganska kört om man får Ebola, tack och hej liksom. Det har börjat i Väst, nära gränsen till Congo, men det finns misstänkta fall lite överallt. Så jag har kommit fram till att det blir nog inget Gulu och traditionell ugandisk jul in the village för mig. Vågar helt enkelt inte ta risken att sätta mig på en buss full med människor, höns, getter och annat skoj. Så jag ska helt enkelt vara alone in Kampala. Just nu känns det lite sheit men jag tror det blir ok. Får ta och shoppa loss, gå på massage, manikyr, pedikyr, klippa håret och sånt där skoj. Sen kanske fixa värsta middagen för mig själv och massa sprit och bli full och ha ängst och röka inomhus. Mamma och pappa vill att jag kommer hem, de betalar säger de, men good luck att hitta biljetter. Ja det blir nog bra, sen den 26e blir det storfrämmande från USA. Oj då. Men jag får vara snäll.


Jag börjar bli homesick, fast det brukar gå över...när jag tittar ut och ser min pool och solen som skiner och när jag sitter i garden på Catch the sun med ett glas vin i handen och det är helt ljummet när solen börjar gå ner, eller när vi shakar loss på Ange Noir hela natten loss till bästa musiken, eller när jag pratar med Sherry, vår frukt och grönsaks tant som bara pratar och pratar och ler med hela ansiktet och kallar mig "dear" och "darling". Då trivs jag.
Kanske ska fira jul med Sherry kom jag på nu. Med henne och hennes flickor Fiona och Purity.......ja det gör jag!

Men pussar


Kommentarer
Postat av: Kim

Men jag tycker åxå att du kan komma hem över julen...så de så!

2007-12-10 @ 07:24:26
Postat av: Tant M

jul alone låter underbart, vi kan byta om du vill?! ;) ska lätt bojkotta storhelgen när jag blir stor...akta sig för Ebola, såg d på nyheterna och blev genast worried,du gör ingen nytta om du croakar lixom =( hoppas d bli bra i.af..men d blire!!!

Tack för sist, du e en ängel!!!
puss på tant africa

2007-12-16 @ 17:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0