boda boda

ja så kallas dessa trafikfaror. Moppetaxi är ett annat namn. Vi skulle åka till Kibuli Hill och kolla på moskén och så vurpa vi. Det var ett annat vidunder som kom från sidan och körde ut utan att titta. Det kunde ju vara värre, men just då var vi båda i chocktillstånd och mitt knä bara blödde och gjorde ont. Det samlades säkert 20 pers runt oss, men ingen gjorde något för att hjälpa, de bara stod och iakttog dessa två Bazungus (vita) och Erre höll på att svimma när hon såg blod och de båda boda boda chaffisarna stod och skrek åt varandra vems fel det var. Åka tillbaka på samma sätt var uteslutet eftersom Erre skulle ha trillat av, så jag gick och hämtade nån taxi som skulle ha 25000 shilling för att köra oss till Bugolobi (han var ju muslim, hahaha), hell no sa jag, du får 15000 (typ 50 spänn), inte nog med det, idioten som hade kört moppen skulle också ha betalt, döööh?! Vi gick till apoteket och handlade grejer och sen plåstrade vi om oss. Vi fick nåt antiseptic grejs som sved som faaaaan, Erre sa att det är sånt som vi använder till hästar hemma hahaaaaa....
Så man kan säga att Gud inte har varit med mig denna veckan. Men men, det kunde vart värre, peppar peppar.

Igår introducerade jag min nya sambo för Kampala by night, och vi hade mycket trevligt med våra två vänner på Bubbles, Rouge och till slut Ange Noir (och allra sist var Shell Bugolobi, för jag måste ju alltid käka pommes på natten). Vi hade lite problem med våra skador och såg säkert ut som två crippled där på dance floor, jag med mitt ömma ben och Erre med sin arm. Har inte varit i kyrkan än idag, vi ska på mässa ikväll istället.

Så nu väntar vi bara på att Emre ska komma ner också ;) Bara så att du vet, det finns andra som har anmält intresse för min tredje och sista säng....först till kvarn!!

Lite pool nu igen. I kväll måste jag jobba lite, jag känner mig helt menig. Om en vecka går mitt visum ut, oj...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0