FREAKY Africans!!

mmmm vart ska man börja, det var ju över en vecka sen jag skrev.

Fortfarande, efter över en månad finns det inget undertecknat kontrakt med Makerere, nu ska vill ju professorn också han lite pengar för sin insats, klart han vill...vad hände med gammal vanlig vänlighet och hjälpsamhet? Nä, men inte i Uganda, här vill vi ha betalt för allt och allt kan köpas för pengar, jag blir så trött.

I helgen skulle jag ha min första elitintervju, med the Senior Political Editor för tidningen the Daily Monitor, Ugandas andra största tidning. Jag kom dit på lördag morgon, bakfull och fin. Vad händer? Jo, någon väldigt viktig person från State House kommer så han måste gå ett tag, be right back, ok? Mmmmm. En timme, EN HEEEEL TIMME senare sitter jag fortfarande helt menig och väntar. Så då fick jag nog, jag stack därifrån. Sen ringde han och bad om ursäkt bad mig komma idag istället. Ganska roligt att jag och Erre var på barbecue igår, kom hem vid fyra, så givetvis var jag bakis idag igen. Han kommer typ 30 minuter för sent, för han har varit arresterad. Det är ganska vanligt att media folk som inte skriver till regeringens fördel blir arresterde, helt sjukt egentligen allt som händer här, folk från oppositionen som "försvinner" och allt möjligt skumt. Börjar mer och mer att inse att det är en äkta diktatur jag bor i. Man får va försiktig. I alla fall, intervjun....vi pratar ca 1 timme, och sen efteråt så frågar han om jag har pojkvän eller om jag är gift. Ingetdera sa jag, och då tycker han att vi kanske borde ses någon mer gång, typ ha en dejt! Professionellt va?!! Skit pinsamt, vad ska man säga?

Helgen har som sagt varit ganska hård, många sena nätter. Igår åkte vi till Entebbe och gick i Botanical Garden och chillade på Beach resort. Åt riktigt god fisk direkt från Lake Victora, äkta trivsel. Sen blev det som sagt var barbecue hos uncle Bob.

En hektisk vecka är det...massa möten och intervjuer hela tiden. Sen på fredag åker jag, Erre och Winnie till Mbarara och går på bröllop, ska bli nice och komma bort.

En högt uppsatt person inom Ugandas muslimska värld har lagt fram ett förslag för president Museveni. För att råda bot på problemet med de syndiga homosexuella i Uganda skulle man kunna hitta en lagom stor ö i Lake Victoria och köra alla bögar och flator dit, och sen lämna dom där ute så att dom får dö.
" If they (gays) die out there, we shall have no more problems  with homosexuality in this country "
Museveni om vad som problemet med Afrika är: " Their problem is that they (the leaders) don't fear the Lord "
Hello 18th century!!! Sometimes I don't know whether to laugh or cry about Africa's backwardness. Ställer mig allvarligt frågan hur länge jag kommer att stå ut med dessa retards.



Im really don't comfortable with the fact that you are spying on me. Don't do that. Freaks me out.

Kommentarer
Postat av: Baba

Jag e påväg baba!!!
Bokat 16 nov till 30 nov.... shit jag blir lite nervös bara av att skriva det hehe

here I come......

Love

2007-10-15 @ 23:38:34
Postat av: Mers

Jag kanske asgarvade at Lake Victoria och allt som kom efter.

2007-10-16 @ 12:37:06
Postat av: Anonym

No body is spying on you its your caucasian consicousness playing around with you. And I doubt you actually help the Africans back in Sweden OR you play the same blame and abusive game

2007-11-08 @ 19:29:10
Postat av: Admin

whatever

2007-11-09 @ 05:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0