Allt kan faktiskt köpas för pengar

De två senaste dagarna har jag ägnat åt att förhandla fram en budget för projektet med vår tröga förhandlingspartner, ladies and gentlemen: Makerere University Kampalaaaaa. Helt sjukt hur mycket de utnyttjar situationen och tror att bara för att jag är vit så är jag miljonär. Jag hade räknat med 200 dollar för ett så kallat forskningstillstånd. Denna kostnad har nu tredubblats, jag måste bli affiliate of nåt jävla research institute och det kostar 300 dollar och kostnaden för forskningstillståndet hade visst höjts till 300, oooj då, så var vi uppe i 600.
Vi har en budget på 15 dollar per intervju, 300 intervjuer blir alltså 4500 dollar. Gubben vill ha 6000. Vad göra? Måste fråga Emil... han är så borta, han ringde till mig igår kväll, fast han fattade inte att det var jag, han ba: ja heeeej detta är Emil Uddhammar. Whatever. The point is att afrikaner är jobbiga att förhandla med, han börja till och med diskutera pennor, papper och väskor (?)....vem ska betala för det? TA ERA EGNA JÄVLA PENNOR FÖR FAN! Får nog försöka hitta en annan lösning, kan inte jobba med dom, de är säkert jätteprofessionella och allt, men hallå? Ge en foskningsassistent i Afrika 70 dollar per dag, och då ingår inte ens transportation...helluuuu, wake up and smell the developing country!! Man blir så trött....
I och med att jag är ganska broke så åker jag local transport varje dag till jobbet. Dessa transportmedel kallas taxi, eller "Matatu" och är vita minibussar, på väg att falla samman, proppfulla och åker inte någonstans förrän den är HELT full. En sådan resa kostar ca 3 kr, så det får gå...man får ta svettlukten och alla de andra tillbehören. Jag köpte ett par träningsskor idag, för ca 50 kr...när jag började cykla fattade jag varför...ja ja, jag får väl köpa nya imorrn eller nåt.

Ganska kul att det har varit spöregn i princip varje dag sen i maj, men nu när jag är här så har solen skinit. Känner att det är dags för en dag vid poolen imorrn, orka förhandla mera...jag tar semester.

Jag har hängt med Angelo idag, käkade roasted pork och drack öl på Bamboo Nest, skithärligt. Känns som att jag aldrig åkte härifrån nu...

Lite bilder nu, från lägenheten och omgivningarna:
(Kim, kolla, jag har gungor på min gård, du kan komma hit med kid och leka sen...!)


Äh men äkta segt idag, det funkar inte, kolla på facebook istället, där funkade det.



Kommentarer
Postat av: Emre

Anna...för varje inlägg du skriver så saknar jag Bugulobi ännu mer!
AAAAAAAAAAAAH AVIS!

2007-09-24 @ 14:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0