my niece, wedding, church and some more

"Auntie Anna, can I come to your place and we can play with my dolls?"
Jag har fått en niece, hon heter Desiree, sju år och dotter till min vän Angelo. Idag tog hon med mig till kyrkan. Tyvärr så var det en gudstjänst på Luganda, den på engelska var klockan nio och vi kom vid tio. Men det var ok ändå, jag tog the holy communion och allt. Har nog inte gjort det sen konfirmationen. Efteråt bjöd jag min prinsessa och hennes pappa på frukost på Red Chilli, trivsel på hög nivå!

Igår var jag på bröllop. Superstort, över 300 gäster, mycket roligt måste jag säga! Jag fick klä upp mig och åka flashig Mercedes till Serena Hotell där the reception var. Träffade många roliga människor, fast jag måste nog säga att Angelo var lite väl överbeskyddande. Hur som helst, vi hade kul och dansade halva natten. Gå ut i Uganda är like a dream come true när det gäller musiken. Man kan liksom inte sluta dansa, för det är inte ens EN låt som är dålig. Bara massa bra RnB, hip hop och African music heeeeela tiden. Äkta härligt. The first lady Janet Museveni och Ms systrar var där också. De skulle bara veta....
(Mers, du skulle gillat asmycket, tänk dig ca 150 blacks in suit ;))


I morgon ska jag göra ett nytt försök med förhandlingarna. Jag har erbjudit Mr Mulwinda 7000 för the whole thing, hoppas han går med på det...men då får han f*n köpa sine egna pennor! Ska göra lite jobb nu i kväll också tänkte jag, analysera den gångna veckans debattsidor i the New Vision och the Daily Monitor. Har beställt Dominos pizza nu....mmm. Men jag känner mig ganska ensam trots att jag har en niece och allt. Det blir kul att Erre kommer, sen kommer päronen och nu funderar även Lenita på att komma hit, det blir niiicee eeeeh. Jag funderar på att stanna här över jul och nyår. I så fall kommer Erre och jag göra en roadtrip till Rwanda....frågan är bara om Emil förväntar sig att jag kommer till Växjö eller Uppsala nåt....we shall see. Rwanda skulle vara äkta coolt.

Nu kommer pizzan!

God bless you all!



You are right, Sundays are the worst days....


Kommentarer
Postat av: Emre

Åååååååååååååååååååh vad jag e avis på dig sötis!!!!

2007-09-24 @ 14:25:11
URL: http://emreinafrica.blogspot.com
Postat av: Anna

Men jag veeeeeeeeeet!
Finns alltid en extra plats här till dig, don't forget!
Puss

2007-09-24 @ 17:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0