Skön helg

blommorfyledalenvitsipporskånska myllan 2skånska myllantaggtrådtågspårfina skor

Ja det har varit en mycket härlig helg på Österlen. Lördagen var kanske lite sådär, sov bort halva dagen, men på söndagen vart det andra bullar. Gick till kyrkan i Tryde på morgonen, måste vara minst ett par kilometer dit. Sen gick jag hem, läste min braiga Orhan Pamuk bok och gjorde sen matsäck inför min utflykt, ciabatta med mozzarella, tomat och rödlök, grymt gott...lingondricka till det. Så begav jag mig....målet var Fyledalen (inte Fylledalen) och jag promenerade muntert längs det gamla tågspåret i drygt en och en halv timme, glad i hågen, leende åt hästarna och golfarna och åt den skånska plattheten och naturen som alltid verkar lukta lite lite bajs. Det var fint var det, i Fyledalen, bredde ut min filt och åt min lyxmacka. Fick sällskap av några får också, men de höll sig på avstånd, vi trivdes tillsammans men kände inget större behov av att umgås. Det var tråkigt att gå tillbaka samma väg, försökte få tiden att gå genom att sjunga sommarvisor och prata med mig själv på franska. Helt slut sen väl hemma. Utflykt på Österlen, check!

Sista föreläsningen i morgon, miljö-Anders ska prata om Lake Mutanda och miljöprojekt.

Jag gillar utmaningar intellektuellt, det är nog det jag behöver.

Och Mers, förresten, tack för att du muntrade upp mig, ibland fattar jag inte hur jag tänker. Volim te!

Puss haj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0