I Mbale

Jag är i Mbale, östra Uganda, sen drygt en vecka. Detta ska vara mitt hem i ett par månader framöver och det känns faktiskt jättebra. Bodde på hotell första veckan och i lördags flyttade vi till ett jättefint hus med en enorm trädgård, vi bor där just nu jag och Linda och Erik har fått en madrass i gästrummet. Arbetet i Mooni har inte riktigt börjat, vi har varit där och observerat lite och var på en maraton born again gudstjänst i söndags, och nästa vecka är det bestämt att vi ska börja på riktigt. På måndagar har vi kvinnogruppen, där vi ska köra lite diskussioner, eventuellt literacy kurser och kanske få dom att börja lite hantverk som de kan sälja. Onsdagar har vi killarna och ska köra lite seminarier med dom om bl a behavioral change och ledarskap. På fredagarna ska vi köra vår tjejgrupp där vi ska försöka köra Lindas skrivprojekt med utbyte med Elin sjuksköterskas högstadieskola i Malmö, en utställning och annat kul i slutet av året. Resten av tiden kommer vi att vara hos Tigers, vad vi ska göra exakt där är ännu oklart, men vi har ju även våra egna projekt vid sidan av klubbarna, som t ex min kartläggning av sport och utveckling i Uganda osv.

Hur som helst så känns det fint, ser fram emot tiden här och det känns härligt att vara tillbaka i Uganda, som att jag aldrig åkte härifrån faktiskt. Mbale town är cool, jag och Erik tränar och joggar typ varje dag, och det känns som att tiden flyter på utan att det är för stressigt men heller inte långtråkigt. Helt perfekt faktiskt. Vårt lilla hushåll funkar bra och vi köper frukt och grönsaker på marknaden och lagar mat hemma för det mesta. Åååååh puss på alla frukter, jag gillar! På lördag funderar jag på att bestiga berget.


Lunchdags snart kanske...matoke?


Peace and love!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0