Mina älskade naturvärdeskogar

Det är så roligt och det är så fascinerande med GISS kartsystem, I love it! Dagarna bara flyger i väg när jag sitter och knåpar med mina naturvärdeskogar och sumpmarker och min döda ved. Det roligaste är dock att vara ute på fältet, att knappa in koordinaterna på GPSen och bara kolla och bedöma...börjar tro att jag har valt fel utbildning. Men fatta grymt att jag har auktoriteten att gå in och ändra i kartorna och korrigera gränserna och klassa biotoperna, fuck yeah! Kanske skulle ta om separera Skåne från resten av Sverige...? Nu är det fredag och det är härligt, bara tar igen mig, blir ganska trött av att vakna 5.15 varje dag, jag sover som en stock på natten och skulle inte ens vakna om det blev inbrott. Viktig resurs!

                       

Det blir nice i helgen också, lite gammal herdelig skogslöpning med orienteringsgubbarna i morgon, pinsamt att de kommer att springa ifrån mig, där kan ju jag ligga och flåsa...jeje, och sen träffa andra goa gubbar och tanter på kvällen och sen leka med Jonathan på söndag. Trivsel.

Nu ska jag kolla på Kill Bill.

Om 3 veckor åker jag. Jag längtar efter Kampala och fruktmarknad och Sherry och o'boy barn och matoke och varmt väder och min fina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0