Dagens mormor

När man är hemma mer eller mindre måste man hälsa på mormor och farmor, för att säkra sitt arv inte annat....nä jag skojar.
Mormor är dödssjuk, med sina egna ord. Hon är förkyld och har hosta. Min fyra år yngre bror ska bli pappa om mindre än en månad och min två år yngre kusin ska bli mamma någon gång i vår. Ja ni fattar vart jag vill komma....
"Ja vad hände med din lilla älskling, han från ****** (ni vet det där landet som ligger under USA), han var väl snäll och trevlig..."  Ingen kommentar.
"Ha, ska du bli en sån där gammal nucka och sitta på glasberget nu då hahaha?"  Mmmmmm. Vad betyder det, att sitta på glasberget? Nucka fattar jag ju i alla fall vad det betyder.

Googlat: glasberget i folksagan ett berg av glas, på vars topp en prinsessa sitter och vilket hennes
friare måste rida uppför för att vinna hennes hand. Härav uttrycket sitta på glasberget, förbli
ogift.

Inte ens hennes katt var trevlig, hon ville bita mig.

I övrigt har jag simmat och räddat en docka från botten. Simintyg till Polishögskolan. Perfekt syn har jag också, inte illa för en gammal nucka.

Puss från 26-årig nucka


Kommentarer
Postat av: Kim

Men du e fin!

2009-02-17 @ 13:34:37
URL: http://kimlove.blogg.se/
Postat av: Admin

Du med!

2009-02-17 @ 13:44:30
Postat av: Emelie

Men vad fan! Du är 26 inte 62!!! Vad handlar detta om?? Jag fattar ingenting, glasberget my ass...

2009-02-19 @ 09:42:49
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0