Tant

Ja, mormor kanske hade rätt. Beror det på att jag har blivit äldre eller är det bara en svacka? Jag har ju varit den ultimata partyprinsessan! What happened? Jag kan ju inte ens skylla på att jag blivit sambo eller blivit seriös (jag vill ju hellre sitta på glasberget). Jag och Lenita skulle gå ut i lördags. Till och med på lördag morgon var vi på G. Sen gick vi till Mölndal centrum och handlade på systemet och underkläder på Åhléns. Ja, och sen kom tanterna i oss fram, vi gick in på konditori och köpte med oss en prinsessbakelse och ett wienerbröd. Det började snöa. Usch vad det snöar, fast det kommer väl bara bli blask av det i alla fall, ja usch ja, vi kanske får stanna hemma ikväll...? Resultatet blev alltså, melodifestivalen och chips och ingen utgång. Det snöade mer och mer under kvällen och vi kunde därför rättfärdiga vår tantkväll med kommentarer som: Ja men det var ju skönt att vi stannade inne, det hade ju inte varit så kul att vara ute nu och springa nu från bar till bar. Huuu ja!

Det är alltså så att jag numera väljer:

Bubbelvin eller cocktails istället för shots eller Cuba Libre/Long Island Iced Tea

Frisk promenad eller joggingrunda på söndag morgon istället för den ångestfyllda walk of shame, försöka smyga hem, törstig, med gårdagens kläder som luktar gammal fylla och cigg och sminket som  har blivit smuligt

Fin och mysig brunch istället för pizza eller McDonalds för att fylla behovet av salt och fett

Ett glas vin och film istället för sex glas och galen förfest

Läsa bok istället för after work (om man hade något jobb)

Hej hej!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag har varit sådan sedan jag var nitton...slå det om du kan!

2009-02-23 @ 23:00:53
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0