Ute i svängen

Varför ska folk som raggar försöka få det att inte se ut som en raggning? Jag och Lenita var på Deluxe i lördags kväll. Två herrar av 60-tals (inte 60 år gamla utan födda på 60-talet) modell kommer fram (ska tilläggas att de hade stått och tvekat i ca en halvtimme först). Smal man: Ja, vi är inte härifrån, jag och min kompis, eeeh, tänkte att vi kanske skulle få sätta oss här med er, eeeh, alltså inget (ragg) så, utan bara, eeeh, prata lite med er....
Smal man efter 5 min: Vill ni ha något att dricka? Alltså inget så (vadå inget såååå? = ragg?), bara om ni vill ha nåt, kanske vin, så kan vi köpa det, eeeh?

Kan man inte bara säga, kan jag inte få köpa dig en drink, och sen tänkte jag att vi kunde ligga med varandra, eeeh, kanske?

Eller så var det inte alls det de var ute efter. Trots att det var så helt fel, en eloge till dem i alla fall för att de vågade komma fram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0